Czy warto jeść masło orzechowe?

07-08-2019

Wokół past i kremów z orzechów narosło sporo mitów - jedni twierdzą, że są zdrowe, a inni krzyczą o tym, że ma dużo kalorii. Zastanawiasz się nad tym, czy warto jeść masło orzechowe i która z wyżej wymienionych grup ma rację? Spieszymy z odpowiedziami. Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy ten artykuł, w którym między innymi tłumaczymy co daje masło orzechowe włączone do diety i czy mogą sobie na nie pozwolić osoby odchudzające się.

Masło orzechowe czy zdrowe?

Nie wiesz czy masło orzechowe jest zdrowe? Orzechy posiadają mnóstwo substancji odżywczych, które zachowują także po przetworzeniu. Skupimy się na maśle z orzechów arachidowych, które jest najpopularniejszą przekąską - składniki odżywcze mogą się różnić w zależności od tego, z jakich orzechów wykonano pastę. Jeśli chcesz mieć pewność, że wybierasz produkt zdrowy, który będzie korzystnie oddziaływał na Twój organizm, zdecyduj się na naturalne masła, bez dodatku soli i cukru.

Przechodząc do meritum: dlaczego masło orzechowe jest zdrowe? Ponieważ każda jego łyżka stanowi bogactwo witamin, minerałów i składników odżywczych. W słoiku masła z orzechów arachidowych znajdziesz między innymi: białko, błonnik, nienasycone kwasy tłuszczowe, potas, magnez, fosfor, selen, czy opóźniającą procesy starzenia witaminę E.

Odpowiedź na pytanie: “masło orzechowe, zdrowe czy nie”, brzmi: TAK. O ile oczywiście jesz je w rozsądnych ilościach, a także wybierasz produkty dobre dla Twojego organizmu - bez zbędnych dodatków. Masło orzechowe może być wspaniałym źródłem składników odżywczych, witamin i mikroelementów. Nie może jednak zastąpić zdrowej i zbilansowanej diety. To, ile masła orzechowego jeść zależy od wielu czynników, między innymi Twojego zapotrzebowania kalorycznego.

Wady i zalety masła orzechowego

Mamy nadzieję, że wiesz już czy warto jeść masło orzechowe. Nie bój się włączyć go do swojego jadłospisu - możesz na tym wiele zyskać! Poniżej przedstawiamy wady i zalety produktów tego typu.

ZALETY WADY
  • Naturalne masła orzechowe mogą stanowić zdrową przekąskę, która zastąpi słodycze.
  • Dzięki bogactwu składników odżywczych korzystnie wpływają na cały organizm.
  • Masło orzechowe mogą śmiało stosować osoby na diecie - zarówno chcące schudnąć, jak i przytyć.
  • Pozwalają przemycić orzechy do jadłospisu.
  • Niejadkom pomoże łatwo uzupełnić deficyty kaloryczne.
  • Uzupełni potrawy o nowe walory smakowych i nada im aksamitną konsystencję.
  • Masło orzechowe znajdzie zastosowania w śniadaniach, obiadach i kolacjach, daniach słodkich i wytrawnych.
  • Pozwoli w przyjemny sposób zmienić nawyki żywieniowe, zastępując niezdrowe i słodkie kremy do kanapek.
  • Masło orzechowe jest produktem bardzo kalorycznym, należy uważać z jego spożyciem.
  • Popularne sklepowe masła bardzo często zawierają w składzie nie tylko konserwanty, ale także szkodliwe, utwardzane tłuszcze.
  • Zbyt duża ilość masła orzechowego w diecie może zaburzać równowagę pomiędzy kwasami omega 3 i 6.
  • Orzechy są dość silnym alergenem.


Na co zwracać uwagę kupując masło orzechowe

Warto jeść zdrowe masło orzechowe, które dostarczy Twojemu organizmowi substancji odżywczych i nowych doznań kulinarnych. Możesz wybrać wersję crunchy lub smooth, w zależności od własnego gustu - obie są tak samo dobre. Pamiętaj, że najzdrowsze masło orzechowe ma krótki skład. To właśnie na niego powinieneś zwracać uwagę w pierwszej kolejności. Produkt bez konserwantów, soli i cukru jest nie tylko zdrowy, ale także fit.

Jeśli chcesz kupić najlepsze i najzdrowsze, naturalne masło orzechowe, które warto jeść, zapraszamy do naszego sklepu. Znajdziesz tam nie tylko pyszne masła z orzechów, ale także pasty słonecznikowe i z pestek dyni w atrakcyjnych cenach.

Masło z orzechów nerkowca i kokosa SMOOTH 650g

Masło orzechowe, a dieta

Nie wiesz kiedy i ile masła orzechowego jeść? Możesz je dodawać w niewielkich ilościach do śniadań, obiadów i kolacji. A może wydaje Ci się, że nie idzie ono w parze z dietą? Nic bardziej mylnego. Owszem, orzechy są kaloryczne, ale jednocześnie stanowią źródło wielu substancji odżywczych, mineralnych i witamin.

Na co jest dobre masło orzechowe? Jak już wspominaliśmy, świetnie wpływa na cały organizm, wspomaga także proces odchudzania - daje uczucie sytości, poprawia spalanie tkanki tłuszczowej i sprawia, że nie masz ochoty na słodycze. Możesz sobie na nie pozwolić w trakcie diety, jednak pamiętaj o zachowaniu rozsądku - łyżka, a nie słoik dziennie ;).

Przeczytaj też: